Pomalu se nám blíží vydání podzimní verze 4.3, která s sebou přináší hned několik poměrně zajímavých funkcí.
Tou zajímavější je bezesporu nativní podpora tvorby 2D her – což určitě vývojáři ocení. Jelikož Unity bylo vždy orientováno primárně na tvorbu 3D her, vytvořit v něm jednoduchou 2D skákačku byl poměrně dost pracný úkol. Dosahovalo se toho nastavením fixní perspektivy a instalací kopy plug-inů (umožňující pracovat se 2D sprity apod.). Tento postup naštěstí s novou verzí odpadá a vývojáři dostanou k dispozici zcela nový workflow a sadu nástrojů pro práci s 2D (včetně například drag&drop importu spritů do projektu).
Druhou novinkou (z hlediska vývojáře méně zajímavou novinkou) je zbrusu nová funkce Unity Cloud. Nejedná se ani o nástroj pro tvorbu načechraných oblaků ani podpora centrálního cloudového úložiště, jak by se z názvu této služby mohlo zdát. V tomto směru se autoři Unity, snaží do vývoje her přinést stejnou funkcionalitu jako např. Adobe u svého Creative Cloud – vývojáři budou platit pouze za ty nástroje, které nezbytně potřebují a ty jim budou poskytnuty pomocí cloudových služeb.
V neposlední řadě nové Unity nabízí zcela nový reklamní systém integrovatelný do vytvářených her. Když vezmeme v potaz multiplatformitu enginu a počet aktivně vyvíjených her v něm, jedná se určitě o zajímavou možnost jak monetizovat svoje výtvory.
Co je Unity3D ?
Na trhu existuje řada herních enginů, ty nejkomplexnější jsou pro nezávislé vývojáře příliš drahé na licencování (nebo zbytečně robustní), ty jednodušší, zase nesplňují všechna kritéria pro hladký vývoj her. Unity míří přesně mezi tyto dvě skupiny – nabízí poměrně jednoduché a snadné prostředí pro tvorbu her, v základní verzi jej může získat zdarma a jeho základní funkce se dají poměrně snadno rozšířit množstvím dostupných pluginů. Dalšími výhodami je možnost exportu vytvořené hry na různé platformy a vestavěný obchod s texturami a jinými herními objekty (Asset store).
Žádné komentáře