Kreslení v XOR módu je poměrně jednoduchou, ale o to více důležitou látkou k pochopení. XOR mód umožňuje opětovným překreslením získat barvu původní. Jedná se o velmi jednoduchý „algoritmus“, nebudeme jej zde tolik rozebírat, avšak trocha teorie není nikdy na škodu:
Při kreslení v tomto režimu je výsledný pixel kombinací podkladu a kresleného obrazu.
1. Nejprve si globálně nadeklarujeme používané proměnné
Point zacatek, konec;
V události formMousePressed() si nastavíme proměnné na pozici kliknutí:
private void formMousePressed(java.awt.event.MouseEvent evt) {
zacatek = evt.getPoint();
konec = zacatek;
}
2. V události např. formMouseDragged() vykonáme následující činnosti:
private void formMouseDragged(java.awt.event.MouseEvent evt) {
Graphics g = getGraphics();
g.setColor(Color.black);
g.setXORMode(Color.white);
g.drawLine(zacatek.x, zacatek.y, konec.x , konec.y);
konec = evt.getPoint();
g.drawLine(zacatek.x, zacatek.y, konec.x , konec.y );
}
Žádné komentáře